O ILE I KIEDY OBNIŻY SIĘ POZIOM ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA W MIEŚCIE?
Doświadczenia i dane z już funkcjonujących stref pokazują, że SCT to skuteczne narzędzie wpływające na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń pochodzących z transportu – i tak np. w Berlinie SCT po roku skutkowała spadkiem emisji pyłów i tlenków azotu z rur wydechowych pojazdów o 20%, a po wprowadzeniu strefy w Londynie, zanieczyszczenie powietrza dwutlenkiem azotu spadło o 40%. Widoczne efekty będą zależeć od tego, jak rygorystycznie będziemy przestrzegać wjazdu do strefy tylko uprawnionych samochodów, wielkości SCT oraz kryteriów wjazdu.
Przeczytaj również
Dlaczego kilka procent najstarszych diesli tak bardzo psuje powietrze w Warszawie?
Każdy spalinowy samochód podczas jazdy powoduje zanieczyszczenia powietrza, ale nie...
Czytaj więcej
Co mieszkanki i mieszkańcy Krakowa myślą o powietrzu w mieście?
Kraków był pierwszym dużym miastem, które przestało biernie czekać na...
Czytaj więcej
Światowa Organizacja Zdrowia podejmuje walkę ze smogiem
Zanieczyszczenie powietrza zaczęto postrzegać jako realny problem w grudniu 1952...
Czytaj więcej