O ILE I KIEDY OBNIŻY SIĘ POZIOM ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA W MIEŚCIE?
Doświadczenia i dane z już funkcjonujących stref pokazują, że SCT to skuteczne narzędzie wpływające na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń pochodzących z transportu – i tak np. w Berlinie SCT po roku skutkowała spadkiem emisji pyłów i tlenków azotu z rur wydechowych pojazdów o 20%, a po wprowadzeniu strefy w Londynie, zanieczyszczenie powietrza dwutlenkiem azotu spadło o 40%. Widoczne efekty będą zależeć od tego, jak rygorystycznie będziemy przestrzegać wjazdu do strefy tylko uprawnionych samochodów, wielkości SCT oraz kryteriów wjazdu.
Przeczytaj również
![](https://strefaczystegotransportu.pl/wp-content/uploads/2023/02/aktualnosc-1.png)
Co mieszkanki i mieszkańcy Krakowa myślą o powietrzu w mieście?
Kraków był pierwszym dużym miastem, które przestało biernie czekać na...
Czytaj więcej
![](https://strefaczystegotransportu.pl/wp-content/uploads/2023/03/aktualnosci-3.png)
Dlaczego kilka procent najstarszych diesli tak bardzo psuje powietrze w Warszawie?
Każdy spalinowy samochód podczas jazdy powoduje zanieczyszczenia powietrza, ale nie...
Czytaj więcej
![](https://strefaczystegotransportu.pl/wp-content/uploads/2023/02/aktualnosci-2.png)
Światowa Organizacja Zdrowia podejmuje walkę ze smogiem
Zanieczyszczenie powietrza zaczęto postrzegać jako realny problem w grudniu 1952...
Czytaj więcej